استمتع باجازتك في اثينا زون....

Athena zone


في السنوات الأخيرة ظهرت مدينة راس سدر, تبعد قرية أثينا بحوالي 15 دقيقة فقط من مدينة راس سدر يعني هتقدر تسافر طول السنة ومش هتشيل هم الوقت, لتكون واحدة من أجمل المدن السياحية في مصر, وده لأن جوها مميز ونقي, وكمان فيها أماكن سياحية كتير تقدر تستمتع بيها زي حمامات فرعون,وهو يبعد عن نفق الشهيد أحمد حمدي بمسافة 110 كم, ويضم خمسة عشر عينا, يتدفق من كل العيون المياة الساخنة, وتصل قوة تدفق المياة لحوالي 3000 متر مكعب في اليوم الواحد.

بالنسبة لكهف فرعون الصخري هو مكان يقع داخل الجبل على بعد 25 م تقريبا, ويستخدمه السائحين للسونا, وذلك بسبب درجة الحرارة الناتجة منه عن طريق المياة الكبريتية.




وطبعا يوجد قري كتير بتعرض  شاليهات للبيع في راس سدر لكن مش كل القرى بتقدم خدمات مميزة.

من أهم المميزات في راس سدر هو وجود البدو وده هيديك الفرصة إنك تشتري هدايا تذكارية كتيرة من صنع أهل البدو زي أوراق البردي و السجاد والتماثيل الفرعونية والمجوهرات وأماكن أخرى لرسم الحنة.

تقدم قرية أُثينا مجموعة من الخدمات اللي تخليك مستمتع بمصيف مميز ومختلف عن أي مصيف تاني.

تحتوي القرية على 9 حمامات سباحة وده معناه إن أولادك هيستمتعوا أكتر بالبحر وهتكون مطمن عليهم عشان هيلعبوا قدام عينيك لأن الشاليهات كلها على حمام السباحة.

في قرية أُثينا صممنالك مجموعة من المطاعم والكافيهات عشان تستمتع أنت وأسرتك وأًصدقائك لأن المصيف مش بحر وبس وأكيد هتكون محتاج مكان حلو ومميز تخرج فيه.



دة كمان بالإضافة إلى ملاعب رياضية عشان تمارس الأنشطة اللي بتحبها أنت و أًصدقائك أو أطفالك وخصوصا إن الملاعب هناك كبيرة يعني هيبقى عندك فرصة إنك تمارس كل الأنشطة اللي بتحبها.


من أكتر المميزات التي تقدمها قرية ثينا إنها بتقدم مجموعة مختلفة من المساحات وده يخليك تختار الوحدة التي تناسبك انت وأسرتك.


عندنا هتلاقى مساحة 60 متر ودي بتتكون من (غرفة +ريسبشن+حمام+تراس+مطبخ أمريكانى)
أما مساحة الـ75 متر فهي بتتكون من (2غرفة +ريسبشن+حمام+مطبخ أمريكانى)
ويوجد مساحات أخرى ما بين (80 – 90 - 120 م) وبكدة هيكون عندك إختيارات كتــــير جدا وتقدر تختار الشالية المناسب ليك ولأسرتك.


الحق احجز شاليهك و كلمنا..

01281366697 / 01281366698

او سجل بياناتك على اللينك ده...



واحنا نكلمك......




تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اجازتك طول السنة علي بحر راس سدر بالقسط

فكر صح و اختار شاليهك فى راس سدر👍

فيلا للبيع في احلى منطقة في راس سدر